Alla inlägg under maj 2008

Av carolina - 31 maj 2008 13:28

blev så att jag traskade iväg med pojkarna igår ändå.. vi satt hos emil ett tag med lite folk, trevligt trevligt.. sen gick vi bort till ludde, där det mest var små fjorsks men dom gick efter ett litet tag bara, härligt.. hade det kul iallafall, tills det blev lite gagg men det gick vi hem och löste som tur var säger jag bara! jag älskar dig gubben och klart jag vill vara med dig! :)


klev upp vid 11 för att tvätta, jon låg kvar bakis i sängen men klev upp då dom skulle åka och handla öl, haha.. så om ett tag ska jag bara hämta all tvätt sen duscha sen ner till kadde för att grilla, det kommer bli en bra kväll känner jag :) nu ska jag gå och vara lite med älskling innan emil kommer tillbaka hih :)


CROUSING TONIGHT! 

Av carolina - 30 maj 2008 18:07

blev inget sola för mig idag inte, istället satt jag och väntade på emil i stort sett hela förmiddagen.. när jag väl trodde att han kom, så var det kadde som plingade på istället, men lika välkommen var han för det :) sen ramlade äntligen emil in hit också.. vi gick ner på byn och handlade lite sen fick jag ett akut samtal från jons mamma om att hon stog utanför oss med massa kassar, så då fick jag springa hem och låsa upp.. jag satte igång med städning, sen kom jon hem så småningom, lagade oss middag, strips och kebab satt fint i magen för dagen :) tommy plingade på för ett tag sen och kom med något.. sen gick dom tillsammans till emil.. pojkarna ska dricka öl ikväll så jag vet inte vad jag ska göra riktigt än.. kanske tar mig en myskväll hemma med ninja, skulle passa fint :) imorgon är det crousing som står på schemat, lord vad jag längtar!


föresten så ska jag ändå få min kattbebis, om jon fick bestämma namn då.. jag undrar vad jag lovat egentligen, haha!

btw så har maria, tjejen som haft hand om min förra vovve nova, avlivat henne.. hon hade för stort hjärta den stackaren, så ja.. nu har hon då somnat in och det känns förjävligt.. blev på tog för ledsen igår då jag fick beskedet.. men hon kunde ha rasat ihop när som hellst ändå, så det var bäst för henne.. r.i.p nova..

Av carolina - 30 maj 2008 08:57

bra dag igår, började med att jag gick ut i solen själv sen vaknade ida och hon fick lite skäll för hon skulle också kliva upp tidigt, vilket hon sa dagen innan.. men hon skyndade sig till mig med varsinn kopp kaffe som vi satt och smuttade på medans vi pratade om allt möjligt.. senare kom också lina upp på hennes långa rast.. fredrik tvingade sig ut också.


sen stack tjejerna och jobbade och jag och fredrik åkte till deras syster anna och tvättade bilen, fast jag lekte mest med ungarna för att slippa blöta ner mig.. men jag damsugade och torkade bilen iallafall, bra gjort!


jon hade ingen hemmanyckel så han fick gott vänta på min hemkomst, vilket blev kring halv åtta.. vi lagade lite mat, vilade, la mig sen och ritade lite.. and then.. dusch och tv :)


skulle egentligen till järvzoo idag men jag stannar hemma.. ska väcka ida och gå ut i solen nu.. får se vart dagen tar mig :) ska iallafall ringa på en massa jobb..


jag älskar dig.

Av carolina - 28 maj 2008 21:34

gick bort till lina imorse då hon kom hem från skolan, drack kaffe och städade akvariumet, och då i all hast så kom det en massa fiskbäbisar, så nu är dom sammanlagt 7 stycken så bäbisar :) ida kom också, och när det blev fint väder gick vi som vanligt ut på gräsmattan och la oss och solade, idag framsidan :) blivit mycket brun nu på bara 3 dagar, sitter fint! sen gick jag och ida och hälsade på kissekattungar, bestämde mig för att ta en av dom för annars skulle den avlivas.. men, det blev lite sura miner när jag nämnde det för karln.. jojo, få se hur det går.. om jag kanske kan flörta till mig den eller så.. vi lyxade till det idag med pizza, mycket gott! sen satt vi ute ett bra tag nere på parkeringen då jon och alex skatade, och emil, kadde och vi satt och kollade på :) mysigt i det sköna vädret.. nu är vi bara hemma, jag har gjort mig en kopp kaffe och ska rita lite :) sen funderar jag på film..

en liten händelse inatt.. jo, det var så att det var lite varmt i rummet och jon öppnade då fönstret, han skrämde bort ninja några gånger för att hon inte skulle vara där och sitta ute på kanten, sen sa han att det var lugnt och att hon hade lärt sig.. jo, tror jag det.. vid halv 3 gick jag upp på toa, hörde en duns och trodde jon var vaken, men icke.. av ren tur så kollade jag precis ut för fönstret och kattjäveln sitter där nere på backen.. skrek och drog i jon och sa att ninja hade hoppat ut men han fattade ju fan ingenting.. så jag sprang ut spritt språngande naken och hämtade in henne.. tur för henne att jag fick tag på henne igen kan jag svära.. vi bor även på andra våningen så det var en jäkla bit för henne att falla/hoppa.. vilket vi inte vet vad hon gjorde.. ja, tur att hon är oskadd iallafall!


ska fortsätta mitt ritande nu, ha det så gott!


ny dag med nya händelser väntar i morgon, så säng i tid ikväll..


jag älskar dig jon.

du är helt underbar mot mig och jag vill säga förlåt för mitt gagg hela tiden, du vet att jag verkligen tycker om dig! 

Av carolina - 27 maj 2008 19:55

jag och ida myste i solen några timmar idag, resultatet blev bränd på ryggen rätt rejält haha! hennes syster kom och hälsade på oss också, sen kom också lina :) jag gick en sväng med kadde och emil ner mot biblioteket, men dom hade stängt en timme tyvärr.. gick tillbaka sen kom jon hem också, vi bestämde oss för att grilla idag så vi åkte iväg och handlade korv och korvbröd, åkte ut till ett jätte fint ställe och startade grillen.. solen lyste på gött och vi hade trevligt :) inte så fartfylld dag men helt underbar ändå! :)


sitter just nu och pratar affärer och lite annat med math och simon pratar jag lite allt möjligt med, det var länge sen så jag njuter av samtalen :) jon är och skatar, själv ska jag ta och städa upp lite här hemma sen hoppa i badet med en bok.. ikväll blir det plugg för jons del och jag ska vara snäll och förhöra honom :)

jag älskar dig du underbara människa!


http://ckra.bilddagboken.se/


är rätt upp över öronen kär i rmks final låt i talang 2008, ensam är stark.. 

Av carolina - 27 maj 2008 12:22

oj hejsan hoppsan, hade mig en bra födelsedag igår :) märker att ju äldre man blir desto mindre krävs det på ens dag.. typ som, jag gjorde inget speciellt men hade verkligen en underbar dag ändå! lina och ida kikade förbi igår och ville säga grattis och jag trodde då inte att dom skulle ha med sig någe presenter, men det hade dom sötnosarna! jag fick en rosa jätte god tårta, två glasskivor med svarta stenar och ljus på, väldigt fint och passande, sen också en hängblomma i en svart fin kruka, tack så jätte mycket tjejer! sen ramlade markus in och senare fredrik också :) var också iväg med emil på byn en sväng igår och bar hem en 50 liters jordsäck, helt otroligt att jag orkade bära ända hem utan att emil fick hjälpa mig, haha!


gick hem och donade lite sen kom även kadde och gjorde mig sällskap och hjälpte mig med disken, sen traskade vi iväg till ajvas, på vägen hem gick vi in på biblioteket och fixade mig ett lånekort, så senare idag ska jag ner och sätta mig där och läsa igenom en nödvändig bok, också låna en film och ni kan aldrig gissa vilken jag fick upp ögonen på igår, som jag inte sett på väldans länge.. jo, dunderklumpen haha!


gick hem till ludde och hjälpte han med lite städning medans han var borta, sen kom jon hem från pelle för dom hade byggt något med plank till skate.. dom gick till dagis med skate, sen sprang även jag dit, när det var tid för high chaparall sprang kadde, emil, jag, jon och pelle hem, det var ju mike tyson så det fick vi ju inte missa.. kul program, rätt sliten den där karln är stackarn.. haha.. sen myste jag och jon lite innan insomning..


vaknade för 1 timme sen ungefär, nyss ringde ida och frågade om jag ville med ut i solen, och det tackar jag verkligen inte nej till när det är sånt här bra och varmt väder ute! :) så nu ska jag packa lite grejer att ta med ut, ha en bra dag alla! :)

jag älskar dig jon, du är så mycket värd!

19

Av carolina - 26 maj 2008 08:47

fick fika på sängen av min älskling imorse, kaffkaff, tårta och kaka! tack så mycket min fina! låg och dog ut ett tag på sängen tillsammans sen var han tvungen att åka iväg till skolan, trist.. nu ska jag vänta på att emil vaknar sen ska vi ut och promenera ett tag, sen hoppas jag på solning med lina i gräset :)


grattis till mig själv!


jag älskar dig jon rahman!

Av carolina - 25 maj 2008 20:59

jon sprang och handlade lite grejer förut medans jag städade, lina skickade sms om att hon såg mig damsuga och att hon hade en bättre idé, inget mindre än att komma ut på gräsmattan och dricka kaffe och äta en kaka, ja tack gärna! sen kom jon hem och han gjorde en tårta i största hemlighet inne i köket tillsammans med kadir :) mycket fin blev den! sen dundrade farmor och farfar in med påse med lite allt möjligt i, tack så mycket! senare kom också 4-familjen sjöling :) plockade och donade lite med grejerna, sen fikade vi gotta inne i tvrummet, mysigt! efter det satte vi upp en stor hylla, och det blev jätte fint och passande :) tack för hjälpen! jon och lukas myste lite i soffan, så sött! jag fick även en recept bok "sju sorters kakor" tacktacktack! här ska bakas framöver! ska få bärbara om ett tag också, och så jag längtar! sen var det dags för dom alla att åka, vilket var tråkigt! ..men jätte kul med besök iallafall! ..och meja var så söt innan hon gick ut, hon ba "jag tycker om jon", sån kärlek jag ger er små söta ungar! <3


gick ut i solen lite till emil, sofie och tedi och spelade lite boll och jäste i solen.. sen gick vi in och lagade mat :) nu sitter vi här tedi, jon, jag, pelle och emil.. alex har åkt hem.. vi ska se på sanningens ögonblick nu sen film :) ha det så bra alla! ..och ni, jag fyller år imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards