Alla inlägg under oktober 2009

Av carolina - 30 oktober 2009 10:46

testade blogga från sms igår kväll, dock så får man bara skriva med 160 bokstäver så det blev väldigt kortfattat om dagen. men kul att testa iallafall.


idag vaknade min pärla tiiidigt, jag vill säga.. kring 5 kanske. försökte somna om men han bara låg och drog mig i håret och han lyckas då alltid få tag i dom där småfjunen i nacken som gör så ont! ajaj.. och vände jag på mig så drog han i näsan istället och gav mig örfilar som hette duga, stark kille. jag hörde inga steg nedifrån så jag kunde inte gå ner heller eftersom pelle fortfarande sov då. så jag låg kvar i några timmar och sen väckte hundarna honom så då kunde vi tassa ner. drack kaffe med P sen hoppade vi lite i hoppgungan, knäppte fina kort på zion som mamma bad om. och nu sitter jag här, zion har slocknat, p är ute i lagårn och mockar skit eller så. nyss fikat.


vid kaffet i morse så masade sig zion in från vardagsrummet till köket och efter en liten bit ställer han sig på alla fyra och kryper riktigt (!!!!) benen och armarna gick som dom ska. "pelle, pelle, du är med om ett historiskt ögonblick, kolla" haha. gud så duktig min bebis är!!!! nu är verkligen en rolig tid då det händer så mycket. nu väntar vi bara på att han ska sitta själv också. dock tränar vi inte så mycket men nu ska det bli ändring på det. han kan ju sitta i barnstol vid köksbordet men då har han ju en packad filt runt sig så han inte tippar.. fast å andra sidan har vi ju inte testat utan? på golvet är det lite svårare tror jag eftersom han äter på fötterna hela tiden.


igår for jag iväg till mamma på jobbet sen iväg och hämta ronja på dagis, fort in på vårdcentralen och snabbt gick sprutan, lilltjejen var så duktig! sen tillbaka till dagis, hem, packa.. och sen äntligen kom mamma och plockade upp oss. till birsta, hon köpte en massa grejer. macken för en liten pirog och hem för mys.


suck.. nu ska jag städa undan lite, dra på mig tjocktröja och slänga mig i soffan och se på tv4 fakta.

  

Av carolina - 29 oktober 2009 23:42

ligger uppe i gästrummet hos mor, blir tidig natt. idag va vi me ronja på vårdc. för vaccin, gick fint. sen te bcity. nu vakna fjunet, ciaohej.

Av carolina - 27 oktober 2009 23:40

nu har jag försökt göra någonting åt denna tråkiga bloggs utseende. lyckades, nej ni ser ju själva. men det får gott vara tills någon mer kunnig kan hjälpa mig. har just nu väldigt tråkigt.. bra att jon snart kommer hem med lite käk åt mig, då min mage skriker till japan.


tidigare idag efter hämt på dagis så gick vi ju som sagt på affärn, och ronja den listiga lilla donnan trodde hon kunde lura på sig hur mycket gotta som helst, "jag vill ha sån, men jag vill ju" hundöga.. men stränga moster sa ifrån, visst hon fick en sån där rund och brun med pärlsocker på som hon tuggade väldigt länge på.. jag undrar om hon inte sparat en bit inne i tvrummet i något hörn till och med, så god verkade den vara, höhö. chokladboll. kul.

vi tog oss ett dopp i badkaret, ronja tyckte att zion också skulle bada så hon skvätte vatten på honom. snällt mena jag. sen kom sara och hämtade henne, för bara gud vet hur det hade gått med henne här ikväll/natt.. någon hade fått skäll för gap och gnäll, och inte skulle det vara min unge iallafall.


har testat plattången iallafall, den funkade väldigt bra faktiskt. oväntat! dock har det börjat krulla sig lite i topparna men jag var inte så noga heller för den delen. jag tror att mitt hår grejar det här faktiskt! bip up! nej jag menar stay down. nu ska jag stänga ner det här, blir inte så mycket klokare, och det behövs!


kan bju på en toppen låt för att avsluta snyggt.

skaburbian - little girl

Av carolina - 27 oktober 2009 18:35

idag for vi in till birsta för att möta upp carina, sara, anna, my, maria och barnen. gick på skopunkten och jula. jag äger nu en alldeles egen plattång! hoppas bara att den funkar bra på mitt slitna hår. ska gå ner till mia imorgon och boka en tid för klippning.. behövs!


hämtade upp ronja klockan 5 på dagis, åkte på affärn och sen hem för att laga mat. nu sitter hon och zion framför teven och ser på långben haha.


några korta rader, måste kila vidare.

Av carolina - 24 oktober 2009 18:00

trodde på bad idag men jag kom på att jag inte har bikini nedpackad och redo i väskan så det blev inget av det. inte gjort så mycket idag, sett en älg.. värt att nämna :)


zion har varit väldigt bråkig hela dagen, väldigt olikt honom.. så jag undrar vad som varit fel.. kanske någon tand på g tro? han har knappt sovit något idag heller och då han väl lyckats somna så sover han ca 10-15 min.. och det har han gjort 2 ggr idag.. stackars liten måste vara helt slut!


måste rusa.. peace!

Av carolina - 23 oktober 2009 23:44

jag sitter nu här och undrar hur man ska leva sitt liv egentligen. börjat få ångest då jag tänker på var jag står idag, och hur kort tid man har att leva. jag behöver inte tänka så djupt för att bli stressad, ja, det är ju just det jag blir. stressad och rädd över att jag inte ska hinna dit jag vill. står jag kvar där jag står nu så kommer jag nog ingenstans och jag kommer definitivt att ångra det senare i livet. men samtidigt är det det här jag vill bara jag vågar ta tag i det och stå på mig så blir nog denna väg också väldigt bra tillslut. för en familj är det jag vill ha. jag vill att zion ska växa upp i en lycklig familj där mamma och pappa är glada på varandra, där han får kärlek från oss båda, samtidigt! jag vill alltid zions bästa, och han får det bra vilken väg vi än väljer att gå, men vi ska själv må bra i våra beslut också.


nu har jag blottat oss lite för mycket känner jag nu efter dessa rader, men jag väljer att låta det stå kvar och inte sudda. jag ser det som ett steg framåt.




jag känner lust.

  

Av carolina - 23 oktober 2009 13:19

nu fick jag precis reda på att ninja är död. jag lämnade henne till jons kompis emil då vi flyttade, just pga flytt och att han ville ha henne för han alltid gillat henne. men så när han började jobba i norge igen så lämnade han över ansvaret till tommy, en annan kompis till jon. och han tog bort henne för ett tag sen, utan att kolla med mig? om jag kunde hitta någon ny husse/matte som bodde ute på landet eller så. det gör så ont i mig att han bara tog bort henne sådär utan att säga något!! fy vad arg och besviken jag är nu. kan inte förstå att hon är borta, även om det var det bästa att göra så hade jag iallafall viljat träffa henne en gång till. GUD VAD ARG JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!

Av carolina - 23 oktober 2009 12:40

iförrgår for vi till pappa och lämnade paket och vi fick mat där hemma, jätte god gryta! therese tyckte att vi skulle ha lill lördag så vi fick glass som efterrätt. sen slog vi oss ner i soffan och kollade på barnprogram. lukas låg på soffan fast upp och ner och zion låg på golvet en bit framför honom, lukas skrattade då han blev kittlad av therese och zion gjorde en min och ljud vi aldrig hört så vi skrattade och jag så att tårarna rann. men efter några gånger var det inte så roligt längre för då såg vi hur zion skakade och visste inte vart han skulle ta vägen. liten stackare blev ju rädd och ingen förstog det. ana om jag haft dåligt samvete? fy, det är nästan så jag kan börja storgråta nu. av det lilla känner jag mig som en jätte dålig mamma som inte förstog!!

nog. resten av kvällen var vi bara hemma och jag såg på tv och jon satt vid datorn. igår låg vi bara hemma också, hade inte ens orken att klä på mig riktigt, vi låg bara och lökade i soffan och emellanåt busade med zion, förns vi bestämde oss för att åka på macken, då åkte kläderna på. vi köpte lite godis och dricka vilket det var länge sen vi handlade, nå iallafall godis!


zion har verkligen fått något sprätt nu, tidigare idag så såg jag honom kravla sig fram till dom två bokhyllorna i andra sidan vardagsrummet, han tog vägen under mina ben som jag hade liggades på bordet, rundade rumsavdelaren och sen vidare och en stund senare nådde han sitt mål, den lilla voffsingen han trodde han var jagade en flaska haha. sen retade jag honom tillbaka med att ställa den en bit framför honom hela tiden, tills han var tillbaka på ruta ett och där stannade han då. han är världens gulligaste alltså!


just nu så ligger han nedanför mig och försöker få tag i pappa jons grejer, men nej.

nyss så åkte jon iväg till bergsjö, själv vet jag inte alls vad jag ska göra idag. antingen tar jag och åker upp till mamma eller så stannar jag hemma. kanske någon vill göra mig sällskap?


jag tänker mycket på en vän jag hade för ett tag, en väldigt bra vän som senare kom att bli min bästa vän. jag är så ledsen att han inte får se min lilla son, han som älskade barn och bebisar.. att han inte finns alls.. gud så vi saknar dig! han visste mina tankar om att bli gravid, att jag inte kunde. jag tror att det var han som hjälpte mig, han såg till att jag fick den chansen och jag önskar att jag fick chansen att tacka dig. min vän.

Ovido - Quiz & Flashcards