Alla inlägg under januari 2010

Av carolina - 25 januari 2010 14:00

i fredags hade jag en otrolig kväll med maja, lina och emelie. tack så mycket tjejer! det behövdes verkligen, koppla bort lite annat och in med det andra braiga, vänner och vin! ni är verkligen underbara!

i lördags åkte jon på maskeradfest, och jag själv fick stanna uppe till 4 för att låsa upp dörren åt honom.


det har ändå varit en bra helg, trots mycket stök också. åkte bort till mamma på jobbet förut och hämtade lite saker, passade på att prata med henne lite om allt möjligt, det tråkiga i mitt liv. men det blev något bra av det iallafall, idag ska jag ta mig i kragen och ringa till en studievägledare, trots att jag vet att jag inte kommer att passa vid en skolbänk så måste jag. men man vet aldrig, det kan komma att vara ett utav det bästa val jag någonsin gjort också, återstår att se. andra svåra val tar jag itu med senare.


jon är just nu och tränar, jag väntar på maja och carro som ska komma hit. det ska bli skönt med sällskap, nu när jag är lite låg.

Av carolina - 22 januari 2010 14:57


gudarns vad det går långt mellan gångerna, men jag känner nu för tiden att jag hellre lägger ner all tid på zion än att sitta här, just nu sover han och egentligen skulle jag bara kolla mejlen men skriver några rader iallafall. har haft besök av ingen mindre än sophie i förrgår.. det var så undebart så! inte för att vi gjorde något speciellt, vi köpte hem mat och umgicks. jon var faktiskt också med, och han som är så duktig på att diskutera saker, startade upp en kamp om "rätt och fel" vad gäller livet, universum och vad hända efter döden m.m längesen jag skrattade så mycket.

sophie har jag saknat enormt!


annars har vi varit ute på lite allt möjligt. loppis står jag ju också på, ha! bara för att få iväg lite skräp hemifrån och therese och pappa har också rensat lite till mig, tack! skönt att bli av med sånt som ändå bara tar plats i onödan. ikväll kommer förhoppningsvis maja och emelie förbi på några glas vin och tjatter. längtar efter sällskap. jon är med marcus ikväll, vet inte vad dom ska hitta på, men något blir det alltid. nu ska jag städa undan lite innan lilla älsklingen vaknar och ska få mat.


saknar familjen.






??????????????????????????????






Det låter på dig att du är så nöjd över julen efter att ni fått massa julklappar???? Ingen julstämning innan jul, men sedan efter alla klappar då kom den. Ironiskt eller?

av A.L 19 januari 2010 kl 12:19

Är det inte så att man ÖNSKAR julklappar inte ber om att få. Det låter som tiggeri. Låter inte bra unga dam. Du får nog ändra på ditt sätt för tillslut kommer dina vänenr o släktingar att sluta ge dig saker. Väx upp!

av P.A 19 januari 2010 kl 12:21

A.L: haha läget är inte alls så. jag fick julkänslan när jag fick träffa min släkt som betyder väldigt mycket ,inte pga julklapparna :)
P.A: jag antar att du syftar på den trådlösa telefonen som jag skrivit att vi "bett" om, vi har både bett om den från varandra och av våra föräldrar som haft flera gamla dom ändå inte använt, men så fick vi en ny och det råkade vara i julklapp och det var ju bara toppen :) i år önskade vi oss ingenting faktiskt, men fick ändå! jag ändrar ingenting, jag är en sån fin tjej så :) ber aldrig om mycket och säger att jag inte vill ha, och ändå får jag och vad beror inte det på mer än att jag är älskad. men tack för kommentaren ändå!

av carolina 22 januari 2010 kl 14:57

..

Av carolina - 17 januari 2010 13:23

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
ååå


den stora frågan har åter kommit i mina tankebanor.


Av carolina - 14 januari 2010 17:44

hur typiskt var det inte då att just den dagen, för fyra dagar sen, för att vara mer exakt den 10e, skulle jag komma att tänka på dig från morgon till kväll. att jag och mamma pratade om dig, om att hon skulle ha kommit dit, att hon skulle åka dit dagen efter och då jag gärna skulle följa med. jag undrade hur du mådde och jag tänkte att jag skulle ta och ringa dig som mamma hade bett mig göra i några dagar, men det hann jag inte. för..

19.17 fick jag smset som lät mig krypa ihop och gråta. 19.17 så började min kropp skaka.. 19.17 det var då jag fick veta att du somnat in för alltid.

det är skönt att veta att du inte längre lider och att du slipper plågan. men som din familj saknar dig! som jag skrev i tidigare inlägg så är det tragiskt att det ska behövas något som en allvarlig sjukdom för att man skulle ta kontakt med dig. jag önskar att jag varit bättre på att höra av mig och följt med och träffa dig. det är lätt att ångra när det är för sent.



nu låter vi dig vila i frid och bär med oss alla glada minnen med dig, jag tänker mycket på när jag som liten var ute i eran stuga, då jag fick bada i bäcken men var rädd för kräftorna, och mycket mycket mer..

kan inte sluta tänka på den sista kramen jag fick av dig, bara för ett litet tag sen då vi kom och hälsade på. jag blir varm när jag tänker på den. och du var så urgullig som kom med 300 kronor som du ville att zion skulle få något för.

vi tänker på dig och nu vet vi att du har det bra, du har det bra nu morfar..

Av carolina - 9 januari 2010 12:20

nu har jag lyckats slita mig från amningen, det vara bara att bestämma sig och sluta tvärt istället för att ge honom någon gång ibland, då och då. och zion har inte protesterat alls så det känns väldigt bra. och så fort jag hade satt punkt och pricka på att sluta så verkade mina, numera ärtor, förstå att det var slut.. för innan så höll jag på att sprängas då jag höll på att vela.


tänk att när man blir mamma så är det så mycket saker som man gör osv som man annars inte skulle göra. bara som igår när jag gick på promenad så drog jag på mig täckbyxorna, som jag annars aldrig har använt mer än i backen då jag åkt snowboard. och innan har jag reagerat på att det oftast bara är mammor som går omkring i sånt. jag till och med drog på mig dom för en sväng till ica och jag kommer garanterat dra på mig dom sen när vi ska åka och slänga skräp. och det är så många andra saker som jag tänkt på, som jag faktiskt också gör! visst det är en bra grej, men jag känner mig inte som en täckbyxe-mamma-på-promenad.. det känns liksom, som några år plus...


varit på birsta någon dag och shoppat nya kläder till alla vi tre familjemedlemmar, en säger inte så mycket om det nya och den andra protesterar vid påklädning. nåja, jag gillade köpen iallafall! igår bakade vi sockerkaka och den blev perfekt. fattas bara ett glas mjölk till, det ska köpas senare. som sagt ska vi slänga skräp idag, rensade överallt igår och det blev bra mycket plats i skåpen nu! så senare ska jag även passa på att få bättre ordning på allt.


onödigt och tråkigt inlägg men har inte skrivit på flera dagar och kände att något bara måste in. nu ska jag laga lunch och sen är det fläng hela dagen. ciao.

Av carolina - 5 januari 2010 00:07

idag har jag farit till lina och jimmy. överlycklig att vara här, för en viss anledning som jag inte kan tala om ännu. im keeping my mouth shut. jon for vidare till hassela. kilat upp och hälsat på anki och stina och fina söta bebisen alvin. zion blev plötsligt liten i hans närhet. blev bjuppad på pizza idag och det tackar jag så fint för.

träffade också ida och johanna förut en sväng, som jag saknat er tjejer!!!


väntar med att se hur natten slutar. zion sover så oroligt borta och har vaknat en gång redan men somnade ganska snabbt igen, härligt.

jag och jimmy har precis sett klart på paranormal activity och ska nu se ice age 3. great!


måste kila, filmen väntar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards