Alla inlägg under juni 2008

Av carolina - 30 juni 2008 13:29

inatt började vi bygga pussel, men jon blev trött och gick och la sig, men han skulle ju bestämt inte sova, jag hoppade i säng jag med och gosade in mig under hans täcke. var vaken till 3 ungefär, trodde ju att jag kunde sova ut idag för jag var ju så säker på att jag började klockan 3, men så ringer min telefon vid 9 och mikaela var i luren, jo jag hade ju börjat halv 9 men var inte där, konstigt! så jag ringde akut till fredrik som skjutsade iväg mig.


tyvärr fick jag lite extra arbete efter att hon varit här, det är ju en speciell dag idag. jo.. men det har gått bra hittills iallafall. hoppas att jag hinner med bussen klockan 3, och att hanna kommer tidigare så jag kan gå. fick en tjugga av fredrik till buss eftersom jag inte kan stå här och vänta till halv 9 ikväll, hah!


jon är och betalar hyran idag och handlar lite åt katterna, om jag hinner hem idag så ska jag hämta kissbebisen för det har tagit några dagar nu. jo, ska sätta mig och se lite tv nu och slå en signal till en person.


i haven't seen my mama in two weeks

and she ain't even ran her mouth about me

Av carolina - 29 juni 2008 20:58

helgen har varit super, vi kom till pappsen och fick "välkomstdrink" haha så söta dom är! åt jordgubbar och oliver ute i solen.. pappa grillade gottans kött och potatisgratängen var ju inte lite god heller! leka med barnen hejåhå! sov gott iallafall, på morgonen sa lukas att vi hade "pratat konstigt inatt" vad menar han med det? :o nå, fått massa kramar och gos av småsötingarna och lukas sa att han saknat mig jätte mycket, kärlek! jon har mest lekt med barnen, så fint att se dom..


igår åkte vi ut till farmor och farfar för att få mat där och hälsa på osv.. riktigt mysigt och otroligt god mat fick vi! jag och pappa for en sväng med bilen, eller ingen sväng, utan jag fick köra långt ut i skogen haha, men kul var det! sista spurten körde jag på galet thi! fick massa garn av farmor, har bestämt mig att börja sticka och virka massa grejer, första projektet blir några mössor i alla dess färger, ska bli kul! också fick jag massor med ramar, för jag ska ju så småningom göra en riktigt snygg grej, kommer bilder när den väl är klar! fick även lite krukor osv! for hem efter det, jag och jon vi gick på en liten promenad på kvällen då.. ner till gamla skolan jag gick på, alltså fagerviks skola, där gungade vi slänggunga, men jon gjorde sig så sjuttons illa så vi fick gå hem..

 

kollade på en jätte bra film med pappa, typ exit wounds eller nått, anyway värd att se! gick och la oss och myste. otroligt att vi fått sova fram till iallafall 11 dom här dagarna, ungarna vågade tydligen inte sig in i "mitt rum" haha.. jo, så idag lekte vi ute då det var fin väder :) jon hade blivit lite bränd iallafall trots att han inte behöver (!!) medans jag stannar på samma nivå som blekast.. fick skjuts in till stan av pappa och vi flyttade över alla grejer till tedis bil som kom och hämtade oss, tack snälla du! fick även stolar och bord av pappa som vi kan ha ute på balkongen, jätte stort tack! + att jag tog med mig pussel haha så jag har något att göra på kvällarna, typ framför tv.. jag älskar pussel! for även in till hudik en sväng idag sen äntligen hem! skulle hämta våran kattbebis idag men ida är på jobbet och jag får inte tag i henne.. bestämde mig för att tvätta upp lite kläder då istället!

 

kortfattat om helgen var det då, nu ska jag dona lite ute på balkongen med plantorna och möbler.. sen slå mig ner framför tv och se om det finns något bra på att se på, också ska jag påbörja ett av pusslen! imorgon börjar jag jobba 3, slutar halv 9 och då kommer farmor och hämtar mig i gnarp också åka hem till pappsen igen, halkbana halv 7 på tisdag! nu är jag nära körkortet! wish me luck buddies!


jag älskar dig jon! 

Av carolina - 27 juni 2008 00:08

Imorgon ska vi åka till Tynderö, om det blir bra väder vill säga, annars blir det väl att vi är hos C's Papi. Vad jag tror så kommer det nog bli roligt att åka dit, komma bort och få vara med lite annat folk för en gångs skull. Vi får även en ny kattrackare imorgon, så då blir vi 5 i familjen. Dax att sova:) natti.


Älskar dig min snuppis<3


OVER AND OUT.

Härmed lämnar Jon Rahman ett spår i Carolinas blogg, jag kommer härja vilt framöver.

Av carolina - 25 juni 2008 14:17

jag tänkte bara på er som hatar myggor lika mycket som mig..


dagen har gått utmärkt, trots lite sura miner men tro det eller ej, ett skratt hoppade fram också. har varit så trött idag så min sovmorgon imorgon kommer vara så underbart, så underbart! och jag ska sova så länge det bara går! börjar jobba 3, önskar jag hade natt istället..


btw så var jag påväg att gå från gnarp till bergsjö igår, haha för jag missade bussen.. men som tur var så kom lina och fredrik räddarna i nöden och åkte förbi, så jag hängde med dom :) men fan om jag hade gått, det måste ju vara kring 1.5/6 mil mellan, haha!


hade underbar natt med älskling, verkligen underbar, ni kan aldrig ana.. ho!


nå, sen spökade det lite också.. en gång tidigare så for jons red bull ner i golvet, fast än vi båda visste att det inte fanns en chans till att den stått på kanten och kan ha åkt ner, dessutom såg man att den liksom hade blivit puttad och inte bara fallit.. jag var på toa och jon i hallen.. nå, sen har det hänt 2 gånger att tven slagit igång utan att den ens varit på, för jag är noga med att stänga av allt när jag ska gå hemifrån, men den slog på av sig själv och onödig fakta så var rachel ray på tv, haha! och inatt.. tröck jag igen dörren som vanligt och gick och la mig med jonkis, efter ett tag så öppnas dörren bara, och man hör hur handtaget rör sig också.. jag blev livrädd men jon var helt oberörd.. haha jadu..


nu ska jag snart få åka hem, ska städa upp lite sen byta av med hanna och sen springa till bussen!

Av carolina - 25 juni 2008 10:18

det kliar, svider och sticker. och surrandet när man försöker sova en sommarnatt kan göra vissa tokiga. andra bryr sig inte alls. de får knappt några myggbett.


vissa av oss är mer omsvärmade än andra. men det är också så att somliga reagerar starkare på de små små myggorna. klåder kommer inte från själva sticket, utan är en allergisk reaktion på den saliv som mygga injicerar för att vidga små blodkärl. en del människor är mer känsliga än andra för saliven och det finns de som får en rejäl allergisk reaktion.


varför myggorna dras mer till vissa personer än till andra är inte helt klarlagt. men det verkar varken ha med blodgrupp eller kön att göra. forskning har visat att det som attraherar myggen är andedräkt, svett och doften från huden. koldioxid från vår andedräkt lockar mygg, även på stort avstånd. koldioxid har också en förmåga att förstärka andra ämnen, som mjölksyran som utsöndras från vår hud och ingår i svett. att duscha ofta kan därför hjälpa till att hålla myggen borta. åretsförsta myggbett brukar klia mest, antagligen är det därför som vissa säger att man blir immun om man utsätter sig rejält i början av sommaren. men det är inget att rekommendera. det går faktiskt att bli sjuk av myggbett. både genom den allergiska reaktionen, eller genom sjukdomar som överförs av myggor. som harpest, en sjukdom som varje år drabbar flera människor. det som rekommenderas för att slippa klådan är istället att täcka kroppen och använda godkända myggmedel. det finns många olika myggmedel, dels såna man stryker eller sprejar på huden, dels myggljus, spiraler och elektriska insektsfällor som är mer eller mindre effektiva.


myggmedel som innehåller kemikalier, både de som används på huden och spiraler eller tabletter för elektriska fällor, ska vara godkända av kemikalieinspektionen. godkännandet visar att medlet inte är allt för giftigt, men också att medlet har effekt, eftersom det är ett av kraven för att det ska bli godkänt. ett sätt att undvika myggmedel direkt på huden är att stryka ut det på kläder, strumpr och byxor. myggen skyr också vissa dofter. förr brände man björktickor, fuktig torv och ormbunkar för att hålla myggsvärmarna på avstånd. men även ren fana och anis sägs fungera bra.


så får du dom att sticka iväg

sätt på dig ljusa kläder - de avger inte värme på samma sätt som mörka.

använd myggmedel, myggnät och täckande kläder. ta ett dopp eller en dusch. då minskar dina kroppsdoften och eftersom huden också blir svalare blir du midnre attraktiv för myggen.

sätt dig så att det blåser på dig eller plocka fram en fläkt - mygg tycker inte om vind.

tänd en brasa - mygg gillar inte rök.


så lindrar du klådan

de kliande myggbetten är en allergisk reaktion mot myggornas saliv, är allergin besvärlig kan reaktionen lindras med antihistamin tabletter från apokteket.

badda betten med alsolgel, salubrin eller alsolsprit.

smörj in myggbetten med aloe vera.

lite saliv direkt på bettet sägs lindra.

Av carolina - 24 juni 2008 14:25

jag tror inte på någonting längre.

Av carolina - 24 juni 2008 08:29

idag var jag uppe innan tuppen, dvs 05.40 somnade runt 2 och imorse ville jag då inte alls kliva upp, men jon tröck telefonen med alarmet högt i öronen, jag ville inte! men han buffade upp mig anyway, tack! plockade med mig lite till lunch och jag har redan glömt vad det var jag stoppade ner, aningen trött?


dagen ser ut att bli tralskig, då B är på dåligt humör idag.. tänkte att vi skulle gå på promenad idag men det är så blåsigt ute så jag vet inte hur det skulle gå.. ska koka kaffkaff nu och slänga mig i soffan och se på tv.. hoppas på att någon håller mig sällskap via telefon idag!


-carolina

Av carolina - 23 juni 2008 22:00

dagen på jobbet har varit bra, fick skjuts av fredrik den snälle! gick kanon hela dagen till ända, trots att jag var helt själv.. av tystnadsplikt kan jag inte säga mer.. fick skjuts hem av ola och i bilen snackades det väldigt mycket bilar och traktorer, det var veri much funnnnn! nu lagas det mat här hemma, ska hopp i soffan och mysa med min gos nu innan krubb!


hejhopp 

Ovido - Quiz & Flashcards