Alla inlägg under november 2009

Av carolina - 29 november 2009 13:04

igår var vi på nöjeshallen igen och denna gång körde vi gokart, jag mot bara grabbar. gissa om jag kom sist.. fast bara 3 sek +, rätt stolt ändå.. visst det var det 15e varvet jag körde bäst, det tog ju ett tag innan jag blev kaxig och vågade dra på, men mot slutet så släppte jag inte förbi jon iallafall. det var väldigt roligt, hoppas på laserhallen nästa gång! maria var barnvakt och det hade gått så bra så, jon dumpade av mig där och själv åkte han till hassela. jag stannade vell kvar till typ 11 något. har fått så mycket fina saker av henne så jag skäms haha, hon skämmer bort en totalt. gulle.


ikväll ska vi på julbord ute i svartvik med farmor, farfar och pappas familj, om det är fler vet jag inte. ska bli mycket gott och trevligt!

zion är tomtenisse idag såhär på första advent :) han är världens sötaste!


i förrgår var vi ju upp till kramfors också, på det där dollar. rätt kul. första människan man ser när man kommer in är maja, haha. lite skoj.

Av carolina - 25 november 2009 15:42

åå idag har jag varit på babyträff hos emelie, hur roligt som helst att träffa många bebisar. dock var zion minst utav alla småttingar som dom flesta var över 1 men det var roligt ändå. bara massa söta små barn! blev tokigt kär. har gjort massor dom senaste dagarna men jag kan inte komma på ett knyst exakt vad.. hm. något står inte helt rätt till.


therese kom förbi en sväng igår iallafall och hon var så stilig i håret då hon klippt av en bra bit och färgat underhåret chokladbrunt fast jag tyckte mer att det var lite vinrött, också slingor i honungsfärg uppe på toppen, jätte snyggt! önskar jag själv kunde ha det så!


nu ska vi snart iväg till jons syster och käka mat och umgås lite. ska också förbi hos emelie igen eftersom jag glömde zion kofta där. imorgon får vi se vart det bär av, antingen ner till bergsjö eller kanske upp till mamma. har också lovat syrran att förhöra henne lite innan sitt prov.


hinner inte så mycket mer nu. pz.

Av carolina - 21 november 2009 13:36

jag har blitt med ny telefon, en sån goding!! en rosa samsung s5230, yum!

TACK!!!!!!!!


igår var vi iväg på badhuset jag, jon, sara, johan och barnen. zion tyckte att det var jätte roligt, han fick glida omkring på en liten uppblåsbar bebis ring, det var så roligt att se. lite chockad var han i början men sen plaskade han på ordentligt! vattnet blev lite kallt till slut så han började hacka tänder, ja och nu är det ju verkligen hacka tänder, då han fått små bissingar.


sen åkte vi hem och tog det lugnt en stund för att sen dra iväg på nöjeshallen. jon och johan testade lite allt möjligt, själv körde jag på flipperspelen och rodeotjuren haha, inte så enkelt det inte. högst 10 sekunder lyckades jag sitta kvar. idag har jag ont i ljumsken och i ryggen, fick en sträckning, ha! den 4 ska vi på bio och se luftslottet som sprängdes och innan den börjar så ska vi tillbaka dit till nöjeshallen och antingen köra gokart eller laserdome, ska bli riktigt kul!


idag är det fint väder också, helt unbelivibul ha! kanske en promenad nu då. ska hämta pengar av moster sen och åka upp till mamma en sväng, ska hämta lite stuffs sen göra en sak för dom. mer vet jag inte. inatt fick vi ringa till trygghetsjouren för grannen spelade jätte hög musik typ 12 på natten, zion skulle sova, jag var trött och hade skallebank så det fick vara nog!


ska fylla på min flashmobil nu, lalala.

nu går det att nå mig igen!

Av carolina - 17 november 2009 15:33

jon for till bergsjö tidigare idag eftersom emil kommer hem och han är sällan hemma nu så själv åker jag upp till mamma, tråkigt att vara ensam, iofs så erbjöd sig både jenny och maja för lite sällskap men det är svåra tider nu i familjen så jag väljer att följa med mamma. åker med mamma hem tidigt på morgonen ca klockan 6, sen blir det promenad med jenny och hon skulle ta med sig något gott som hon bakat idag, sötnosen. sen antingen så hinner vi med att vara med maja och alex eller så är det bara mat hos pappa som står på schemat, och vi tar maja och alex någon annan dag.


nu ska jag skynda mig och packa sen kommer mamma. zion har sovit väldigt länge nu så jag måste gå och väcka honom också. nå, hej!

Av carolina - 17 november 2009 13:30

nämnde jag att jag har klippt mig också? katastrofalt!

 

Av carolina - 15 november 2009 12:49

i fredags åkte vi upp till mamma för att lämna present, grattis grattis! hon fick en "dramaten" av mig och sara. vi lämnade igen hennes dator också som hon saknat så! jon fixade internet så att det fungerade som det ska. hälsade också på deras nya hund Dilba, vilken liten donna alltså! så söt! sen åkte vi hemåt, handlade lite på vägen. när vi kom hem så stog sara (jons lillasyster) hemma hos oss, och hon har varit här över helgen, mycket trevligt! vi har inte gjort något speciellt, bara varit. sett film och ätit gotta. tagit massa bilder som jag hoppas att hon kommer att skicka till mig snart. hon köpte även våran gamla tv, skönt att bli av med den.


har inte så mycket tid att sitta här, måste städa innan ronja kommer hit, ska nämligen vara barnvakt..


föresten så har zion fått sin första tand! så gulligt så! förutom allt skrik som varit, men det är det så värt nu när man äntligen fått se den lilla bissingen komma upp! :) han kan ju också resa sig riktigt och själv! duktig.


kikade in på emmas blogg nyss (http://emmakjonsson.blogg.se/) och jag blev så sugen på att börja sticka igen jag med.. hennes halsduk blev verkligen snygg! bara att plocka fram grejerna och sätta igång då, på momangen!

Av carolina - 11 november 2009 22:35

nu har linnea och jenny precis åkt härifrån, och jag kan säga er att det har varit den bästa kvällen på länge. jag har haft så jädrans kul, skrattat åt gamla bilder, gamla minnen, i princip allt har lett till ett gott skratt! väldigt skönt att återfå kontakten med gamla vänner och vi har nu bestämt, eller jag säger att vi har bestämt, att vi framöver ska få ihop fler och träffas och hitta på någonting. zion har varit så snäll hela tiden också, charmat tjejerna. han kommer bli en tjejtjusare, lovar. dock somnade han nyss.. fast det betyder ju längre sovmorgon, hurray!

förövrigt lär jag nog ha träningsverk i magen imorgon. och jag hoppas till och med på det.


jon kommer nog snart hem med cheeseburgare till mig, men jag kan alltid hoppas på ett helt mål då min mage nu kurrar dubbelt så mycket mer än förut.


nu ska jag invänta mat sen blir det big brother sen andra avenyn, längtat!


peace.

Av carolina - 11 november 2009 15:22

på förmiddagen tittade linda hit och var här i några timmar, skönt att prata bebisar. det är så roligt då felicia bara är 4 dagar äldre än zion. ungarna busade lite med varandra och vi pratade skvaller och bebisar, mysigt. jon kom hem kring 11-12 och hade med sig en jätte fin blomma till mig, en ros med lite krimskrams, undra varför. det är rätt ovanligt så att säga. men det var gulligt gjort! trots att jag hatar sånt, tycker det är så pinsamt haha.


han åkte iväg och köpte mjölk för att vi skulle kunna dricka kaffe, bananer och päron för att zion skulle få nå gott. efter ett slag så åkte han iväg igen och då för att hämta macke och ta ut en slant åt mig. dom kom tillbaka så macke fick se lill zion våran. sen drog dom iväg ner till hassela. följde med linda en bit då jag ändå skulle till affärn. undra om jag och jenny skulle ta och träffas ikväll, hon försvann från msn men hoppas hon hör av sig.


nu ska jag busa lite med zion sen se lite tv. vila ett tag, pyssla lite och sen hoppas jag som sagt att få höra från jenny. ska ringa till pappa också och se om han har någon telefon att låna ut till mig då min har havererat totalt. idag så gick den inte ens att starta. fast iofs så ska jag in till telenor imorgon med både mobilen och mammas dator. imorgon ska zion få 6månaders sprutan också, stackars killen. men han fixar det så snyggt så säkert.


säkert har du också hört uttrycket ”att sova som ett barn.” du som suttit uppe med en skrikande bebis klockan tre på natten inser att den som hittat på det uttrycket måste ha varit världens största skämtare.

Ovido - Quiz & Flashcards