Alla inlägg under april 2010

Av carolina - 29 april 2010 09:56

jag hade en helbra dag igår. hämtade upp sophie efter jobbet som bestämt sen gick vi in på birsta en snabbis och bytte ett par byxor. hämtade upp magda i stan sen tillbaka på ikea och handlade lite saker hem, sen blev det shopping inne på city. drog sen vidare in till stan och där hittade vi betydligt mycket mer saker, känns så urplockat på birsta. vi var väl borta i ca 6 timmar tror jag. vi hade väldigt roligt. jag som aldrig brukar lyckas stöta på så många människor jag känner träffade vääldigt många igår. människor man inte sett på till och med 5-6 år! riktigt roligt! vi åt på mitt favorit ställe tacobar också, gött! tack tjejer för dagen! :)



idag så tänkte jag åka in på willys och handla mat, måste bli vid 12 iallafall och om jag hinner göra allt som måste göras så jag hinner iväg till det vet jag inte. vi får se hur mycket jag orkar. något blir det iallafall. nu ska jag väcka den vackra för lite mys..


jag känner ett riktigt svin och

jag hatar att jag diggelidiggar dig.

Av carolina - 27 april 2010 23:23

inga tänder ännu har kommit fram och zion sover väldigt oroligt.. men men, såg idag att det spruckit upp lite på höger sida så den kommer nog snart. idag var jag ju och lunchade med mamma, mormor och sara följde också med. det var mysigt, dock hann inte mormor träffa zion så mycket då han somnade på promenaden dit och fortsatte sova vidare, men en liten snabb titt och gos hann dom med innan vi knallade vidare hemåt igen. tack för salladen momme! nästa gång bjuder jag.


hjälpte syrran lite förut med att slå in presenter till hennes lillasyster då hon själv var ett nervvrak. gick hem och sen kom jon hit och vi åkte på ica och köpte ost och kex, godis och dricka. fy attan.. måste sluta äta massa skräp. det har blivit för mycket gott och för lite riktig mat på senare..


längtar tills imorgon då jag har en heldag med magda och sophie, zion får som sagt  vara med pappa. då ska jag ta min skrotbil och hämta sophie vid 12 på jobbet sen ska vi uträtta några ärenden och sen plocka upp magda, sen får vi se vart plåtlådan för oss.. :)



somnade i puffen så sött när jag sjöng för honom, min lilla kille!

    

 här tvärslocknade vi på golvet idag innan vi skulle gå till sörberge.

 

på ica fick jag åka varukorg! sen krossade jag matburken hahahahahhaha

 

--

Av carolina - 26 april 2010 23:11

idag har det varit en massa tvätt.. jobbigt men måste göras för jag har verkligen väntat in i det sista med att göra det. har inte orkat faktiskt, och jag som annars är så noga med det men men, det är sånt som händer.  emelie och nellie kom förbi en sväng förut, roligt att träffa dom. vi bestämde att vi ska åka på drakborgen förhoppningsvis i veckan ska bli kulkul! sen hjälpte mamma mig med mitt personliga brev och det var ju verkligen bra för hela texten var kaos och hon ställde allt till rätta, tur att jag har min mamma! tack! sen tog jag och sara våra ungar på en cykeltur i det sköna vädret. stannade till på kiosken och köpte en glass.


zion är så duktig på att gå nu, helt otroligt vad tiden går fort. jag vill stanna tiden och ha honom så här för ett tag. han är verkligen världens mysigaste unge! allt är perfekt nu. går inte att förklara hur lycklig jag är när jag är i min sons närhet.


imorgon bjöd mormor med mig på lunch med henne och mamma, det ska bli mycket kul att träffa mormor som det var väldigt länge sedan jag såg. hon måste ju få hänga med lite mer i zions utveckling än på facebook haha.


på onsdag ska jag följa med magda och sophie på en heldag med shopping och bara vara tjej för ett tag. nu ska jag fortsätta lyssna på gamal musik jag hittade igen på 2 mp3 spelare jag hade för flera år sedan haha. sen sova. godnatt.

Av carolina - 23 april 2010 12:40

ännu en dag då jag gått en trappa ner och lånat upp datorn. min snälla mamma hade faktiskt varit en sån ängel och lämnat nyckel i brevinkastet åt mig såg jag när jag kom hem i morse, just för att jag skulle kunna få låna datorn. hon är så fin som slänger en tanke på mig. tack.


gott fika på balkongen, varit ute en sväng i gungan. zion sover nu förmiddag. jon kommer nog strax hit och ska ta med sig lilla älsklingen hem till sig igen. försöker få tag på sophie utan att lyckas, vi går om varandra. och jag kan inte förstå varför jag får hennes sms typ ett dygn senare än vad hon skickar dom?


jaja, nu ska jag släpa fram damsugaren och passa på att städa lite medan skitongen fortfarande sover. jag hatar att jag fått sån städnoja, damsuger varje dag.. minsta lilla gruskorn jag känner så måste jag damsuga.. inte undra på att elräkningen är så hög? haha. jaja.

peace.

Av carolina - 22 april 2010 10:55

man börjar ju fundera på att lägga ner bloggandet.. fast iofs lär det blir mer då jag fixat en dator. men det funkar faktiskt bra utan också så kanske skippar dator. har ju mamma en trappa ner så några problem blir det inte att få kolla in lite då och då.


zion är hos pappsen, han hade sovit lite oroligt men det är för att två tänder är på väg ut. så söt han  kommer bli när dom äntligen tittar ut! :D fast själv saknade jag mitt gos otroligt mycket igår. det är hemskt att vara utan honom men samtidigt vet jag att det är väldigt viktigt med lite egen tid också, men det är ändå jobbigt då man inte vill ha den där tiden.. jaja. vi ska snart bege oss ut på en långpromenad alla tre + macke. in till timrå och sen upp till loppisen så att alla får säga hej till zion då vi inte varit där på evigheter.


haha måste bara berätta då jag sara och sophie var på birsta för några dagar sen, vi åkte förbi en snubbe som vinglade och såg ut att knappt kunna gå och han hade parkerat sin motorcykel på busshållsplatsen så vi tog det ju inte så kontisgt nog på en gång som att han hade krockat eller ramlat, så vi snabbade oss att tanka, det vi var på väg att göra. så sen åkte vi neråt och innan vi åkte in för att se hur det var med honom så såg vi polisen en bit nedanför där vi körde, tutade och vinkade åt dom, dom följde oss med blicken så vi svängde in till dom och skulle berätta vad vi sett men grejen var att jag svängde där jag absolut inte fick svänga och jag stoppade lite trafik sen körde jag i 50 på 20 väg till polisen. vevade ner rutan och sa till dom att det var en olycka borta på rusta så dom for dit. vi vände om och följde efter, när vi svängde in dit hade polsen redan hunnit åka och flinade hånande mot oss, haha då hade ingenting ens hänt! och vi kom på senare att det måste sett ut som om vi pekade finger när vi tutade och vinkade. haha men allt detta kom vi på i efterhand, förstår ni hur pinsamt?! men vi fick ju några härliga skratt! tur att dom inte tog mig för några misstag jag gjorde!


nåja, nu ska jag göra mig klar för grabbarna kommer om en stund.

 

Av carolina - 15 april 2010 11:55

nu är det på allvar, liten har verkligen blivit stor! han går nu dit han vill istället för att krypa, och oj vad han har ökat i fart på bara några få dagar. igår flyttade jag in alla hans leksaker till hans eget rum så snart så lär han nog hålla till där inne istället för i vardagsrummet. ska ordna lite mer senare idag men först ska vi ut på en promenad när han vaknat från fmvilan. sen ska vi in på birsta och köpa en tidig ettårs present från mormor och pelle för pengarna vi fick häromdagen.


om det inte blir så att jag träffar varken lina eller sophie senare så ska jag ge mig ut och springa lite, zion får vara hos mormor så länge. känner att jag behöver röra på mig mer. när zion börjat på dagis så blir det nog gym också då det finns mer tid. fast jag har ju faktsikt fått fina muskler i armarna efter att jag burit runt på knasen i snart 1 år, haha men det räcker inte att bara vara lite mer starkare i armarna.

ska nu börja göra ordning lite lunch åt mig och zion.


inte så otippat när det gäller dig faktiskt.

Av carolina - 10 april 2010 22:15

träffade lina och lilla bastian för någon dag sen, det var så mysigt och oj vilken liten guldklimp alltså! näst sötast efter zion då såklart. sån underbaring! roligt att träffa lina också, det var ju ett tag sen så att säga. sen har jag mest bara varit med sophie, tack gumman för att du får mig att må så bra. verkligen.

zion är hos pappsen i helgen, dags för lite mammaskoj. igår drack jag och sophie lite vin hemma hos mig och hade det bara mysigt. redde ut lite strul med en vän också.. kändes skönt.


just nu är vi hos sophie och myser ska träffa magda senare och göra något roligt. jag är så otroligt glad nu för tiden, jag har märkt vilka som är mina riktiga vänner, och jag har uteslutit dom falska ur mitt liv. nu är allt bara på topp. jag har min älskade son och har samtidigt ett underbart liv utanför det. jag tycker att det är väldigt fint att han kan börja vara hos jon, och jag uppskattar egen tid även om jag alltid tänker på mitt lilla monster och alltid saknar honom då han är ifrån mig. JAG ÄLSKAR MITT LIV, MIN FAMILJ.


tack alla som får mig att må så här, som får mig att se ljust på framtiden.

Av carolina - 5 april 2010 13:02

jag tänker på något som känns förbjudet.. jag vill inte längre, och jag orkar inte längre. men hur gör man för att slå bort det? när det också hållt på så pass länge som det gjort så känns det ju omöjligt. två människor i mitt liv vet om, en stöttar men kan ändå inte hjälpa.. och den person som kan hjälpa bara struntar i..


nå. jag ligger i soffan just nu, lyssnar musik och sitter framför datorn. igår hjälpte jag lina på jobbet sen for vi och köpte mat och lagade gotta hemma hos mig.. hon var för bakfull så hon orkade knappt något men med mig i närheten så får man ingen vila direkt. hon ville sova men fick gott hjälpa mig med håret. tjänster och gentjänster vet ni! :) håret blev som en affroboll men med lite mousse i det nästa gång jag tvättat det så kommer jag se prima ut! :) skjutsade hem henne och sen inväntade jag sophie som varit på middag hos sin pappa. härligt att ha sällskap. vi satt uppe till 3, jag slocknade ett slag men sen förflyttade vi oss till sängen och pratade lite. skjutsade henne på jobbet för ett tag sen. lånade pelles bil och fy sjutton vad krut det var i den, körde alldeles för fort på m vägen men det var ju sån härlig känsla, det är lite annat med lilla vitingen jag har som inte orkar mer än 40 i uppförsbackarna på m vägen, haha!



galet vad jag saknar zion nu! jag vill inte vara utan honom en enda minut längre.. men jag får försöka hålla ut tills imorgon då han äntligen kommer hem och gud vad jag kommer att pussas och kramas på mitt lilla knyte som varit borta allt för länge från mamma.. saknar allt hyss han har för sig jämt, jag saknar till och med smällarna han har börjat ge en. BEBIS KOM HEM!


allvarligt så snöar det ute nu, stora flingor. trött man blir.. jag trodde verkligen att våren var på väg på riktigt.. aja, nu ska jag hämta matlåda nere hos mamma och äta lite sen vet jag inte vad, något iallafall.. hjälpa mamma senare med att få lite ordning hemma.


snälla du.. gör inte så här.

Ovido - Quiz & Flashcards