Alla inlägg under december 2008

Av carolina - 28 december 2008 19:01

haft det riktigt underbart. var hos mamma och pelle i fredags för sen julafton, pelles barn och deras respektive var också där, trevliga människor. åt gott och sen öppnades det klappar. jag och jon sov kvar, när vi vaknat åkte vi till birsta för att handla lite på rean, köpte massa nya kläder både han och jag plus lite annat.


for till pappa efter det och gjorde oss klar för fest ute i söråker då min kära farbror fyllde 40. mycket folk, riktigt riktigt god mat som jon fortfarande inte kan släppa ur tankarna! jag åkte på att servera, men det gjorde mig inget! senare blev det kareoke tävling, och allt eftersom folket blev fullare så röjdes bord undan av självaste plastmorsan min (hon var på hugget) jo, så det blev en väldans massa dans, och in i gröten blev jag dragen för en vals med henne.


blev lite trött på kvällskvisten men det fixade pappa snabbt med att bjuda upp till dans. vi kom därifrånkring 1, rätt tidigt ändå.. mot för vad jag förväntat mig.. jon blev full och somnade i bilen haha. idag var therese bakis, kram på dig. fick fortsätta låna bilen in i veckan som kommer.


nå, haft det underbart och vad jag fått tänkte jag berätta.


förlovning

presentkort hm 500:-

presentkort ginatricot 500:-

presentkort birsta city 90 butiker 500:-

300:-

saccosäck

kokbok

bok om oron kring bebisen

massa kastruller

snurrbricka för mat

lampa från design house

adressbok

4 bodys till bebisen

4 nummer av vi föräldrar

kort på mina små syskon



glömt någe? är supernöjd med mina klappar iallafall! tack!


Av carolina - 24 december 2008 08:53

GOD JUL!


var i svall igår med pappa, therese, lillebror och lillasyster på stan och handlade julklappar, det var väldigt mysigt! först bjöd jonken mig på fika i hudik innan jag faktiskt tog bussen till svall. sen var pappsen så snäll som lånade mig hans bil så att vi lätt kan ta oss fram och tillbaka idag. har nyss vaknat och ska ta och stryka jons skjorta och sen klä på mig själv. vi har två julbord framför oss idag så det blir nog inget fika hehe. vi ska först till anna, jon och linas syster, det ska bli kul att fira med min kärleks släkt också! :) sen ska vi dra vidare till sundsvall till min farmor och farfar, ingen riktig jul om jag inte får vara där hehe. hoppas jag inte missar kalle anka bara! :o 


nu ska jag kramas lite på min gos som ligger kvar i sängen. föresten så tjyvöppnade vi varsinn klapp inatt som jag köpt lika till båda, duntofflor.. mycket härligt en sån här morgon! :)


jag önskar alla en god jul! :)


vi tänker på dig fredrik! och önskar du fanns här med oss i jul.

god jul på dig vännen..

Av carolina - 22 december 2008 10:53

tänkte inte blogga något under jul, har fullt upp.

men vill önska alla en gooooood jul! :)

 

jag älskar dig jon! du är mitt hjärta.

Av carolina - 19 december 2008 14:57

igår var det bara mys för hela slanten när jag väl kom hem från jobbet. det var så kallt i lägenheten så jag tände ljus överallt, otroligt gos. duschade av oss, kokade upp vatten till te och sen slängde vi oss i sängen och spelade kort och lite annat. vi gick vell inte och la oss allt för sent, men.. jag har nyss klivit upp? måste börja ställa klockan, förstår inte hur jag lyckas sova så länge..


idag vet jag inte vad som står på schemat faktiskt, återkommer.


jag längtar..

Av carolina - 18 december 2008 08:13

godmorgon, sitter invirad i täcket och har världens morgonfrilla, inte snyggt. kokar upp vatten till te och ska sätta mig i soffan och se lite på tv tills det är dags att göra sig i ordning. hade tänkt att åka in till stan och handla någon klapp till mina små, och min allra minsting, jon. bara galet halt ute så jag vet inte om jag törs, säkrast att ta ut på motorvägen direkt i guess..


jobbade igår och hann bara hem för att vända, plockade upp jon och åkte till gnarp och handlade lite gott. han tatuerade sig igår också, fint blev det! nå, måste nog röra på mig nu om jag ska hinna med allt innan jag börjar jobba senare idag. 


ha en bra dag. 

Av carolina - 15 december 2008 12:37

vi blev fast i gnarp i lördags haha, bilen började koka. osis! anna kom och vi fyllde på lite glykol sen parkerade vi bilen vid jobbet mitt. igår for jag och hans och hämtade den och sen åkte vi till verkstan och fixade allt, så nu är den körbar igen! :) efter det så följde jag ida på pizzan och vi satt och pratade ett tag där, mycket trevlans! for sen hem och var med jon. gick och la oss och löste lite korsord sen blev det att glida in i drömmarna.. har så mycket mardrömmar nu så det är jobbigt! om en och samma sak också bara! nå..


dom ringde om jobb idag, så börjar klockan 3, innan det ska jag hinna skjutsa lina på byn och sen ska vi in på bemmaningen också, ska kolla intro och kanske söka jobb inom hemtjänsten, det lär gå.


nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar. 

Av carolina - 13 december 2008 18:21

igår hämtade jag jon efter jag varit hem och duschat efter jobbet. for till gnarp och köpte macka på macken, vi hälsade på fredrik också. det var så fint.. vi saknar dig otroligt! for sen upp till några partynissar och umgicks ett tag, sen ville dom ha mat så jag fick agera chaufför. blev kaos väl inne i stan, men efter någon timme åt dom äntligen mat, och 4½ timme senare kunde vi äntligen slänga oss i sängen hemma. jisses. men det blev hyffsat bra tillslut ändå. bara att det var så jobbigt med fulla folk och man var den enda som kunde få hem dom liksom.


inte sovit så mycket idag, så har tagit en tupplur nyss medans jon är hos någon vän. ska ställa mig och laga mat nu sen vet jag inte vad som händer. hade tänkt hälsa på mamma och pelle för att äta middag men då skulle p jobba, så vi blir hemma.. bonde söker fru-maraton på tv4+ just nu, appropå ingenting! haha.

Ovido - Quiz & Flashcards