Alla inlägg den 5 februari 2010

Av carolina - 5 februari 2010 20:56

igår var begravningen för morfar och det var som väntat väldigt jobbigt, men jag är otroligt glad att jag valde att följa med ändå (väldigt känslig vid begravningar), för nu känns det så mycket lättare när man har fått säga hej då en sista gång på riktigt. det var en fin stund, mycket fin. och fikat efteråt var trevligt, vi fick höra på väldigt många minnen och diverse vi aldrig hört förut, mest från morfars systrar från sverige. väldigt intressant att höra lite mer om hur det var när han kom från finland till sverige som 3 åring osv. mamma fick den stora äran att ta över ett inramat kort på morfar som 24 åring. han var då en riktig pudding, min morfar.


idag har jag varit barnvakt sedan klockan 8, åt ronja. det har varit en hektisk dag. jag har varit tvungen att ha ögon åt alla håll så som dom sprang omkring. såklart att det skulle sluta i en olycka, då zion var allt för hetsig av deras stoj och välte ett litet bord och krossade några ljuslyktor. han själv ramlade i golvet och på något vis så lyckades han få en liten blåtira......... ja så idag har det varit synd om honom! men så tuff som han är så kom det en skvätt tårar på 5 sekunder sen var allt bra igen.


var bort till syster förut, hade ugnat lite strips att ta med till middagen, då hennes ugn bara rök och det höll inte alls för några strips där inte. sen hjälpte jag henne med lite taveluppsättning på ronjas rum. sen fick det vara bra för våran del, zion skulle i säng och jag hade annat att göra. fick ett uppdrag att sy ihop ett litet draperi till sara också, så antingen sätter jag igång med det ikväll eller så tar jag och donar på i zion rum som förhoppningsvis snart blir klart.


imorgon blir det till att agera kassörska igen, loppistime! .... sen blir det hem för att tvätta.. äntligen har jag, eller jon rättare sagt, köpt rätt sköljmedel igen.. tycker allt annat luktar skumt, det ända som funkar är comforts sun fresh!!!

Ovido - Quiz & Flashcards