Alla inlägg den 1 november 2008

Av carolina - 1 november 2008 17:58

ska ta mig an bloggandet igen..

idag var en enkel uppstigning, för snön ligger ju på så fint. åt av brödet jag fick av ida igår, så gott så gott! ett stadigt och bra mål till frukost! sen tog jag på mig kläderna och gick ut på en lång promenad, solen sken och det var helt underbart och härligt väder att vara ute och ta sig ett språng i. gick förbi hos hans en snabbis för jag skulle se om han hade en laddare att låna mig eftersom min har någon tuggat på. och mycket riktigt så hade han det, tackade för mig och kilade iväg hem igen. det blev 1 timmes promenad, klappklapp. tvingade mig på disken och det flöt på, slutade med storstädning och lite annat pyssel, som att göra det lite halloweenigt, jag lyckades, till en viss del dock..

 

jag har smygstartat lite med julen, en väldigt tidig smygstart.. men jag tog mig friheten iallafall att hänga upp min älskade julstjärna, fast nu hänger den utan lampa i, ville inte gå för långt och överdriva med att lysa upp för hela bergsjö, än..


ska nu bara vänta på att jon kommer hem så ska vi laga en dunder middag, pommes och kött! hoppas det finns grönsaker kvar bara.... nå, senare vet jag inte vad som kommer att hända, antingen bara mys eller så slår någon oss en pling, men jag myser hellst hemma med min man ikväll.. kanske åker en tripp till gnarp och hälsar på fredrik också, tända ett ljus och prata lite med vår saknade karl... ett måste..

 

hoppas alla får en trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards