Alla inlägg den 17 juli 2008

Av carolina - 17 juli 2008 19:38

godkväll! jag har sovit lite på eftermiddagen, som ett litet barn! men andra tänker inte på att man jobbar och sliter och behöver vila, så fick dra kudden över huvudet och ge sömnen en chans till..


nyvaken hade jag fått en liten notis på bordet om att min lilla indiepojke är ute på vift, och bokstavligt bara blir borta en stund, det kan vara upp till några timmar.. så jag, jag ska hoppa i badet och fortsätta läsningen av utan dig kan jag inte smaka på snön, rekomenderar verkligen den boken! :)


jag bjöd över min kära vän sandra på en myskväll med film, ljus och girltalk, men typiskt så jobbade ju hon, dope! en annan dag..


annars sitter jag just nu och pratar med min andra favorit kille -viktor! fet cred till dig vännen, du är sån fin människa och finns alltid där för mig!

Av carolina - 17 juli 2008 11:40

notera rubriken

börjat läsa en ny bok som heter utan dig kan jag inte smaka på snön, den handlar om personer som är beroende av personlig assistans, men det är både ur brukarens syn och assistenten.. det är ett flertal noveller, olika berättelser, olika handikapp.. lär vara väldigt intressant även om det inte är något som vanligtvis intresserar en.. man får en inblick i allt och får mycket mer respekt och ser mer på att hur man än ser ut/rör sig/pratar osv, så är alla människor och lika mycket värda! värt att läsa!


igår var min sitta-soffa-se-tv-kväll..

top model

top chef

extreme home makeover

2 x sjukhuset

crowned

pussycat dolls

project runway

2 x sex and the city


det kan inte bli mer än perfekt! men tyvärr missade jag stor del av det eftersom jag jobbade..  


klev upp kvart i 6 imorse, satt ute i solen ett tag innan jag började jobba, läste andra boken då självkänsla nu! sen traskade jag in då mina avbytare tassade omkring halvnaken, haha men vi skrattade gott åt det båda två!


min kära syster ringde förut och vi pratade på länge och väl, vi har våra planer tillsammans när vi förhoppningsvis bor närmare varandra :) det ska bli riktigt kul för när det gäller. vår tillsvidare hemlighet. så är vi väldigt lika varandra! när jag la på ringde emelie på en gång, hon ville komma och hälsa på och bjuda mig på smulpaj, men jag jobbar ju :/ pratade litet tag med min söta ängel också, direkt när jag la på med henne så ringde ingen mindre än min mor, där också ett tags samtal.. och ännu därefter så ringde viktor också, han hade det inte speciellt kul på jobbet, och ännu värre, han hade klivit upp klockan 4 inatt.. jag lider med dig vännen! 


nu ska jag ta boken i handen och slänga mig i soffan och dricka hallonsoda :) måste ringa några samtal också, så inte allt börjar krångla i mitt liv igen..   

Ovido - Quiz & Flashcards